Mały Smakosz – zajęcia z neurologopedą dla dzieci 6-12 miesięcy z rodzicami
Co ma neurologopeda do jedzenia, czyli jak wychować Małego Smakosza?
Zapraszamy rodziców z dziećmi, którzy są na początku rozszerzania diety, mają za sobą pierwsze mniej lub bardziej udane próby oraz tych, którzy chcą poszerzyć swoje wiadomości i umiejętności praktyczne dotyczące wspólnego spożywania posiłku.
Podczas zajęć czeka na Was: piosenka, czytanie książeczek, mini wykład, wymiana doświadczeń, smakowanie jedzenia oraz wsparcie neurologopedy – ocena gotowości sensoryczno-motorycznej dziecka do jedzenia, a jeśli zajdzie taka potrzeba, diagnoza budowy i funkcjonowania aparatu artykulacyjnego.
Podczas naszych spotkań poruszamy się wokół tematów:
1. Odruchy – co to takiego i dlaczego są takie ważne dla sukcesów w nauce jedzenia?
2. Co jest dla logopedy istotne: ssanie (pierś/butelka), gryzienie, żucie, połykanie, koordynacja ręka – oko.
3. O anatomii i wędzidełkach, które czasem potrafią narobić niezłego bałaganu przy rozszerzaniu diety.
4. Rączka w buzi – mouthing, o to spyta Was logopeda.
5. Gryzak ARK – pomocnik rączki.
6. Bobas Lubi Wybór (BLW) i gotowość sensoryczna oraz motoryczna do przyjmowania pokarmów stałych.
7. Nie samym BLW żyje maluch – kilka słów o łyżeczce.
8. Akcesoria do karmienia, czy są niezbędne, co wybrać ? (łyżeczka, kubek, krzesełko).
9. Podpórka, hop pod stopy – jakie wybrać krzesełko i po co tyle hałasu o podnóżek?
10. Jedzenie jako wyzwanie sensoryczno-motoryczne. Jakie trudności możesz napotkać przy rozszerzaniu diety dziecka i jak może pomóc logopeda.
11. Czy istnieje rozwojowa neofobia żywieniowa i jak zachować spokój?
12. Żywieniowy kalendarz logopedyczny Rodzica w pierwszym roku życia Dziecka.
13. Dlaczego jemy przy wspólnym stole?
14. Na deser: czy istnieje beżowa dieta, zasada dwóch łyżek, dlaczego Twoje Dziecko karmi Twojego psa, a także odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
Tematy przewodnie:
1. Od czego zacząć? Aktualne zalecenia żywieniowe. Logopedyczny kalendarz rozszerzania diety. Dlaczego i twarde i miękkie, i płynne i gęste. Rola rączki, łyżeczki, kubeczka w karmieniu małych dzieci oraz normatywnym rozwoju mowy.
2. Wyznaczniki gotowości sensorycznej dziecka do rozszerzania diety. Rola zmysłów. Jaka konsystencja, tekstura, zapach, smak na początek i dla kogo?
3. Wyznaczniki dojrzałości motorycznej do jedzenia. Co zrobić, gdy dziecko nie siedzi – pozycjonowanie dziecka na kolanach rodzica. Pierwsze krzesełko, łyżka, kubek – na co zwrócić uwagę.
4. Jeśli napotkasz trudności podczas rozszerzania diety – co robić? Kilka słów o odruchu wymiotnym, awersji pokarmowej, fobii i neofobii żywieniowej.
Kilka słów o prowadzącej: Dorota Dranczewska – neurologopeda, dyplomowany Promotor Karmienia Piersią, certyfikowany instruktor masażu Shantali, terapeuta Empathy Dolls.
Dorota o sobie: Pracuję jako logopeda w szkole podstawowej. Prowadzę własną praktykę neurologopedyczną. Pomagam głównie noworodkom, niemowlętom. Współpracuję z zielonogórskimi szkołami rodzenia. W moim sercu szczególne miejsce zajmuje wczesna interwencja logopedyczna: wspieranie rodziców i noworodków w rozpoczęciu efektywnego przyjmowania pokarmu, terapia neurologopedyczna najmłodszych, prowadzenie indywidualnych lekcji Masażu Shantali oraz pomoc w karmieniu i rozszerzaniu diety dzieci.
Na co dzień jest mamą dwójki dorosłych dzieci, właścicielką labradora, pasjonatką pieczenia ciastek i krótkich wypraw rowerowych.
Karnet na zajęcia: 150 zł
ZAJĘCIA WYŁĄCZNIE NA ZAPISY.
Nie ma możliwości odrabiania zajęć.
Miejsce: ul. Batorego 126a (nad Persą)